1

Тема: инструкция для Таймов

Люди, спасайте!  big_smile

Нужна инструкция по регулировке Roc Atac Pedals   и прочему ТО этих педалей по-русски. Подробная ( для чайников).
Я свой английский вариант перевела с помощью проги и долго смеялась. Сквозь слезыыы  sad  Ни фига не поняла, боюсь накосячить  hmm

" А лето - это маленькая жизнь..."

2

Re: инструкция для Таймов

Так понимаю там одна настройка - натяжение пружины. Это только самому попробовать так и так, ну и шипы подвигать туда сюда. Чем ближе к носку шип - больше нагрузки на икроножные мышцы. А что еще нужно? Обслуживание и как разобрать? Педали из категории "поставил и забыл". Смазать только при установке резьбу в шатунах и все.

8 914 54O 944шесть

3

Re: инструкция для Таймов

Ну, для начала, хотелось бы правильно понять эту часть.
CLEAT INSTALLATION:
The set of cleats delivered with the pedals ATAC, HOC ATAC, ALIUM, 2 or ALLROAD allow two angles of disengaging
1 -13° release angle for beginning or recreational cycling:
Position the cleat marked G/L under the left sole, with the arrow

pointing forward.
Position   the   cleat   marked   D/P.
under the right sole, with the arrow
pointing   forward.    Lubricate   the
screws and tighten to 4-5 N.m.
2-17° release angle for competition cycling:
Position the cleat marked D/R
under the Left sole, with the arrow
pointing forward. Position the cleat
marked G/L under the Right sole,
with the arrow pointing forward.
Lubricate the screws and tighten to 4-5 N.m.

" А лето - это маленькая жизнь..."

4

Re: инструкция для Таймов

И еще вот этот  smile
Engagement:
Insert the tip of the cleat into the forward arch of the pedal. And  then apply pressure to the back of the pedal to engage the cleat with the


Disengagement:
Disengagement is usually done with a rotation of the back of the lees. 10  the outside. However. TIME pedals also allow disengaging in the opposite direction finder specific situations.

" А лето - это маленькая жизнь..."

5

Re: инструкция для Таймов

И вот это - для полного счастья  wink
The pedals ALLROAD Gripper+ and ALLROAD Gripper allow tor an easy disassembly of the cover assembly: the forward side of the pedal is equipped with, other than the bolt, two unscrewable spring axis. All that is needed is a 6-lobed Torx head wrench.
DISASSEMBLY:
1 With a screwdriver or Torx T20 wrench, unscrew and remove the two lateral axis springs. Then unscrew the holt situated on the side opposite to the attachment point.


KS Attention: it is useless and even strongly advised against trying to ^ remove the locking mechanism situated at the back of the axis!
REASSEMBLY:
Carry   out   in   the   reverse   order   the   steps   listed   above   under
disassembly of the caver support.
Make sure that the lateral axis are correctly tightened and that the
heads of these axis springs are in contact with the sides of the pedal
(tighten to a torque of 3-4 N.m).
If needed, add some stop thread to the axis spring and bolt threads.
This is highly recommended if the cover assembly has been replaced
several times.

" А лето - это маленькая жизнь..."

6 (10-04-2010 11:06:21 отредактировано коша)

Re: инструкция для Таймов

кажись, я поняла! Шипы можно ставить на разные ботинки - левый и правый или в обратной последовательности. В зависимости от этого меняется угол выстегивания: для спокойной езды он меньше, для гонок - больше. А чтобы выстегивать ногу не наружу, а вовнутрь, надо поменять фиксирующие дуги местами. Ну, в общих чертах, где-то так  hmm
точнее, одну дугу развернуть наоборот...

" А лето - это маленькая жизнь..."